Baskemölla hamn

Bilder från förra sommaren, i Baskemöllas hamn (närheten av Simrishamn). Fotade med Nikon D40, Sigma 70-300mm.
 
Sommaren har verkligen kommit på riktigt nu här i söder. Men undrar bara hur länge den tänker stanna. Det var underbart väder i helgen. Upp mot 28grader. Tråkigt nog var jag och jobba hela helgen, två 14timmars pass. så kunde inte njuta av det på samma vis som om jag hade varit ledig. Men det bästa var att vi (jag och min brukare) åkte och bada lite i lördags. Vi åkte till St Olof, det var otroligt hela 28grader i vattnet. Sjukt vad härligt det var.
Det jobbigaste med att jobba 14timmars pass två dagar i streck är att man börjar 7.00 på morgonen och jobbar ända till 21.00 och sen börjar 7.00 nästa morgon. det blir så få timmar man är hemma. Men sen blir man ledig fler heldagar istället :)
 
Idag tar jag det mest lugnt, varit ute och gått lite imorse innan frukosten och nu sitter jag i soffan på verandan och njuter av musik och det fina vädret. Funderar även på vad jag ska ha med mig och käka ikväll på jobbet. Får se vad jag hittar på.
 
Vad gör ni idag? njuter av sommarlovet? jobbar? någon av er har kanske semester som ni njuter av?

Kommentarer
Postat av: johanna

sv : Taack så jättemkt och dsm,din blogg e också bra ;)

2012-07-02 @ 19:47:56
URL: http://johannanordstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0